lørdag 9. august 2008

okei, here we go ..
Klokken var 05.30 og det var tid for aa staa opp. Endelig var dagen her. Hele gjengen paa vei til Gardermoen. Check inn, bag drop og saa avskjeden som gikk fint helt til mamma "snap out", and went in to tears. Vel igjennom sikkerhetskontrollen begynte jeg aa se etter de super kule, lyseblaa aspect veskene. Og ble kjent med den ene etter den andre.. Til slutt var vi seks stykker paa samme fly. Vi floey forst til London, hvor vi spiste en large english breakfast og ventet i 5 timer, og deretter bar det videre til Newark hvor vi ble moedt av Sam, the leader.
Dag to, vaaknet vi til donuts, bagels og eggerore. Saa dro vi med buss inn til NY. Ground Zero, Empire State Building, 5th Avenue, China town var noen av stedene vi besokte. Dagen etter var vi i Central Park, Statue of liberty og sightseeing i hele NY. Vi avsluttet dagen paa Time Square og middag paa Hard Rock, som var helt supert.

Ogsaa dagen i dag. Som har veart helt sinnsyk! ahh ..

Bilen som skulle hente oss kl 1 var selvfolgelig forsinket, og naar han kom var det saa vidt han fikk plass til bagasjen, saa han matte stable kofferter i forsetet. Da vi kom fram etter en og en halv time, naer doeden bil kjoering (kappkjoring med bilen ved siden av paa en fem felts motorvei, uten blinklys, OMG!) hadde jeg 35 minutter til flyet skulle gaa. Har aldri i hele mitt liv vaert saa stressa. Men jeg maatte bare klare det. Saa jeg loep ned til self-check inn maskinene, og huka tak i den naemeste ved sidene av, som hjalp meg. Saa matte jeg levere bagasjen, og koene var helt sinnsyke. OKeei, what to do!? Saa jeg loep fram til den fremste i koen og bonnfalte han (paa engelsk) om a faa komme foran han (med halveis taarer i oeynene). Kunne han motsaa? Nei! ha ha .. men bakover i kooen var de ikke veldig fornoyde."Hey miss! You have to stand in the line like the rest of us". Og denne metoden funka ogsa i sikkerhetskontrollen, heldigvis! Og deretter matte jeg lopee og lopee og lopee .. helt til jeg kom til gate 31. Helt utrolig at jeg rakk det. Da jeg satt paa flyet gikk det foerst opp for meg hvor jeg var paa vei. Jeg skulle mote familien jeg skulle tilbringe de neste 10 mnd med. Da jeg kom ned hallen i Pittsbourgh var jeg rimelig nervoes, og der stod de; Lesa, Jhon, Kelli, Emely og Haily med welcome plakater. Var kjempe koselig. Det tar ca 1 time fra Pittsbourgh til Martins Ferry, saa vi stoppet for aa spise middag paa veien. Ca en halv time foer vi kom til Ferry stoppet vi for a kjope bensin, Lesa gikk inn for a betale, mens Jhon gikk ut aa laste alle dorene. Alle var helt stille, helt til kelli sier; det er det her stedet du hoerer om paa tv, hvor folk blir drept hver dag. Scary.

Paa vei inn til Martins Ferry sporr Jhon meg om jeg kan lese engelsk, og ber med sjekke ut det ene skiltet hvor det staar: MARTINS FERRY, Welcomes Andrea from Norway! Awesome!


OKei, her kommer det som kanskje ikke er like kult .. vi kjorer ned fra veien, til et stoor hage, hvor bilene staar parkert, og her er det. Det er her jeg skal bo de neste 10 mnd. Jeg maa si jeg ble litt skeptisk naar jeg saa det. Men saa kom jeg inn. OMG! it smells crap and look like .. jah, what ever u want, BAD! Der og da hadde jeg bare lyst aa begynne aa grine! Saa viser de rommet mitt, vegg til vegg teppe paa gulvet, og bamser overalt. Og det foerste hunden gjoer naar den kommer inn paa rommet mitt er aa tisse paa gulvet! AWFH! Huset er overylt av alt mulig, og jah .. nei! baah .. saa det var en liten, ganske stor nedtur..Jeg skal ta litt bilder sanrt saa dere faar see. Tror kanskje de merket at jeg ble litt satt ut, saa lesa sier; "it issen't good, but it is a home".

Men naa er jeg super troett, see you! <3

1 kommentar:

Stine sa...

HEI. DET ER STINE <3

Så koselig det med skiltet. aww <3 haha, du vender deg til huset da ;P hvilken rase er hundene? Er det et tettsted med mange hus? Liksom sånn amerikansk med en lang gate med hus på begge sider og hage foran og sånn?

Blir spennende med skolen. Har du vært noe med hun Kelli? Går ikke hun på skolen også? Du må ringe meg snart. Tenker masse på deg. Klem <3